onsdag 14 november 2007

Misstag nr 1 - mobilt bredband från Telenor

Detta skall bli en mycket enkel blogg, med ett enkelt syfte.., att se till att åtminstone en och annan avstår från att försöka köpa mobilt bredband från Telenor.

Det är ju nämligen inte möjligt, det bredband som Telenor påstår sig sälja finns inte, det är ju inte bredband.., det är för långsamt för att ordet "bredband" skall vara motiverat. Mobilt är det kanske, ok.., jag erkänner, men inte är det "bredband". Telenor är bluffmakare, bojkotta!

Fler inlägg kommer, hoppas Google plockar upp det hela, länka gärna hit så borde det bli lite resultat - lögnaktiga företag måste känna av sina handlingar!

Så här såg det ut när min enfaldige kollega köpte sitt "bredband", han vill inte vara med på bild, så jag klippte bort honom.

Obs, söta tjejen på bilden (jo, det var ett impulsköp) bidrog väl till att det blev av, ska inte skylla på henne eller hennes kollega, de trodde förmodligen (antar jag) på sin bullshit. Hela skulden skall läggas på företagsledningen som instruerar sina anställda att sprida lögner.


Stay updated.., fler inlägg kommer med tiden.., man har ju ett annat liv också.. kom igen...

2 kommentarer:

Alex sa...

Jag förstår vad du säger. Dock så tycker jag att det är riktigt dålig stil att hänga ut personer som du gör. Dessutom så får t.ex jag helt andra hastigheter. 2,45Mbit ner och 0,35Mbit upp. Mycket bättre än 3´s som jag hade för en vecka sen.

Dessutom är det mycket enklare att installera Telenors ;)

Unknown sa...

Jag har ständiga problem med Telenor, det "hänger sig" långa stunder och jag kan absolut aldrig kolla på svtplay för det bara laggar.